آيا شيشه شير ها با سرشيشه هاي اونت يا پستانك براي دندان كودك ضرر داره ؟

بررسي دقيق بطري هاي شير نوزادان و سرشيشه هاي آن

آيا شيشه شير ها با سرشيشه هاي اونت يا پستانك براي دندان كودك ضرر داره ؟

۱۱ بازديد

اگر انتظار داريد ، يا يك فرزند تازه به دنيا آورده ايد ، احتمالاً با توصيه دوستان و خانواده هاي خوب و معقول دچار خلط شده ايد. يكي از موضوعاتي كه هميشه به نظر مي رسد باعث ايجاد تحريك شود ، با نظرات مختلفي كه ارائه مي شود ، اين است كه آيا از پستانك استفاده مي كنيم يا نه و تا چه مدت ادامه استفاده از بطري ها با سرشيشه اونت ادامه دارد.
عادات خوب با بطري

اكثر متخصصان دندانپزشكي قبول دارند كه بطري بايد يك بار از بين برود ، زيرا ديگر لازم براي تغذيه نيست. والدين كودكان نوپا ممكن است متوجه لكه هاي سفيد يا خط كوچك روي دندان فرزندشان شوند. اين آغاز پوسيدگي زودرس دندان يا حفره است. در صورت عدم درمان ، اين لكه ها يا خطوط ممكن است به مشكلات جدي دندانپزشكي تبديل شوند - حتي در سن كمبود.

بزرگترين علت مشكلات دنداني در كودكان خردسال اين است كه يك بطري سرشيشه اونت جريان متغير با آب ميوه يا شير در طول شب در كودك در رختخواب بماند. انجام اين كار به قندها و كربوهيدرات هاي موجود در شير و آب مي تواند باكتري هايي ايجاد كند كه باعث پوسيدگي دندان ها شوند. اين كار باعث رشد ساعات باكتري ها مي شود و باعث بروز مشكلات دنداني مي شود كه ممكن است كودك در معرض خطر بيشتر مشكلات دنداني در طول زندگي قرار داشته باشد.

اكثر متخصصان دندانپزشكي قبول دارند كه بطري ها بايد پس از قطع مصرف هنگامي كه كودك از نوشيدن يك فنجان جوش شيرين نوشيده شود و بتواند از غذاهاي ديگر تغذيه مناسبي داشته باشد ، قطع شود.
پستانك ها مي توانند مشكلاتي ايجاد كنند

استفاده از پستانك در چند ماه اول تولد وسوسه‌انگيز است ، اما يك بار استفاده از پستانك به يك عادت تبديل شده است ، بدون اين كه كودك بتواند بدون آن عمل كند بسيار دشوار است.

استفاده طولاني مدت از پستانك مي تواند باعث شيب يا خم شدن دندانهاي جلويي شود ، همچنين باعث ايجاد مال اكلوژن دندانها كه بعضاً به عنوان "پستانك پستانك" نيز شناخته مي شود باشد. آرواره ها بسته است اين نوع از مشكلات دندانپزشكي مي تواند بعداً به طولاني مدت و گران شدن كار دندانپزشكي منجر شود. استفاده مداوم از پستانك همچنين مي تواند باعث باريك شدن سقف دهان شود.
دندان هاي كودك بايد سالم بمانند - و به ماندگاري نياز دارند!

حتي اگر دندان هاي كودك دائمي نباشند ، آنها بايد چندين سال سالم باشند. برخي از دندانهاي كودك تا زماني كه كودك نوجوان باشد ، باقي مي ماند. اگر از ابتدا به درستي از آنها مراقبت نشود ، مشكلات دندانپزشكي مي تواند در بزرگسالي كودك باقي بماند. اگر تصميم داريد پستانك به كودك خود بدهيد ، سعي كنيد استفاده از آن را محدود كرده و بعد از چند ماه اول آن را دور بيندازيد. البته استفاده از يك بطري سرشيشه اونت سه سوراخه براي تغذيه لازم است ، اما براي سالم نگه داشتن دندان هاي كودك - كودك خود را با يك بطري رختخواب نكنيد. لثه هاي فرزندتان را بعد از هر بار تغذيه با يك پارچه نرم پاك كنيد. بهترين راه براي سالم نگه داشتن دندانهاي كودك ، آموزش بهداشت بهداشت دندان در سنين جواني است.
همكاران بهداشت دندانپزشكي

اگر در مورد پستانكرس ها يا بطري ها و ارتباط آن با دندان فرزندتان سؤالي داريد ، لطفا با متخصصان در انجمن بهداشت دندانپزشكي ماديسون تماس بگيريد. ما خوشحال مي شويم كه اطلاعات بيشتري را ارائه دهيم و خدمات دندانپزشكي خود را به شما و خانواده خود در هر يك از مناطق مناسب ما در شهرستان داين ارائه دهيم. ما دندانپزشكي كودكان را در نزديكي Sun Prairie ، در نزديكي ميدلتون و فراتر از آن ارائه مي دهيم! فقط مكاني را كه به شما نزديكتر است پيدا كنيد ، ما بقيه را تنظيم مي كنيم:

تمام بطري هاي كودك از پلاستيك درجه يك از مواد غذايي ساخته شده است ، بنابراين استفاده از آنها بي خطر است. با اين حال ، اتحاديه اروپا (اتحاديه اروپا) مي گويد شواهد كافي وجود دارد كه نشان مي دهد بطري هاي كودك در صورت تهيه مواد شيميايي به نام بيسفنول A (BPA) بي خطر نيست. در سال 2011 ، اتحاديه اروپا BPA را در بطري هاي تغذيه با كودك در اروپا ممنوع اعلام كرد.

BPA در پلاستيك بسياري از بطري هاي كودك مورد استفاده قرار گرفت تا به آنها در شفافيت و شكنندگي آنها كمك كند. مقادير بسيار كمي BPA مي تواند از بطري پلاستيكي به شير نشت كند.

اين نگراني بود زيرا BPA با مشكلات سلامتي احتمالي مانند بيماري هاي قلبي ، سرطان ، ديابت و تغيير در سيستم هاي هورموني ما ارتباط دارد. نشان داده شده است كه BPA بر روي سيستم هاي توليد مثل موش هاي نر و ماده تأثير مي گذارد.

اما اگر در گذشته كودك خود را با استفاده از بطري ساخته شده با استفاده از BPA تغذيه كرده ايد ، اطمينان داشته باشيد كه كودك شما بايد خوب باشد. برخي از متخصصان تخمين مي زنند قبل از اينكه مقدار مضر BPA را جذب كند ، يك كودك با بطري بايد روزانه بيش از چهار برابر تعداد معمول بطري بنوشاند.

همچنين ، مطالعاتي در مورد اثرات BPA بر روي حيوانات انجام شده است. هنوز مشخص نيست كه يافته هاي تحقيقات حيوانات در مورد BPA با خطري كه آنها براي نوزادان و كودكان ايجاد مي كنند ، ارتباط دارد. بدن انسان هميشه به همان روشي كه حيوانات آزمايشگاهي رفتار نمي كنند ، رفتار مي كنند. به عنوان مثال ، ما مي دانيم كه انسان BPA را سريعتر از حيوانات پردازش مي كند.

به خاطر داشته باشيد كه BPA فقط در بطري هاي كودك استفاده نمي شود. حتي اگر بطري هاي كودك شما از BPA خالي باشد ، اما هنوز هم در بسياري از محصولات خانگي و مواد غذايي ، از ظروف غذا و نوشيدني گرفته تا لوله هاي آب استفاده مي شود. كودك شما همچنين مي تواند BPA را از:

    فنجان نوشيدن و مربي
    قلع و كوزه مواد غذايي
    محصولات پاك كننده
    مكيدن اسباب بازي هاي پلاستيكي


با اين حال ، بسياري از توليد كنندگان در حال ساخت وسايل كودك با پلاستيك بدون BPA هستند. اگر مي خواهيد ميزان قرار گرفتن در معرض كودك خود را محدود كنيد ، بسته بندي كالاهايي را كه خريداري مي كنيد بررسي كنيد.

اگر مي خواهيد از مواد شيميايي به طور كلي اجتناب كنيد ، مي توانيد به جاي آن از بطري هاي شيشه اي استفاده كنيد. اما هميشه بررسي كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.